Mókás angol foglalkozás gyerekeknek

...mert sosem késő, csak nehezebb!

Már a XVIII. század előtt John Locke angol filozófus is lehetségesnek tartotta a kisgyermekek nyelvtanítását, nyelvtanulását, éppúgy, ahogy ezt ma már nagyon sok bölcsödében, óvodában teszik. De gondoljunk csak arra, hogy régen a gazdag családok külföldről fogadtak nevelőnőt és a kisgyerekek így úgymond rá voltak kényszerítve az új nyelv megtanulására, de mégsem jelentett neki problémát és megerőltetést, mert már kezdettől fogva két nyelven beszéltek velük, így szinte észrevétlenül szívták magukba az idegen nyelvet az anyanyelvvel együtt.

regi_idok_1.jpg

A romantika terjedésével a XVIII. század végétől a XIX. századon át jellemző volt az a felfogás, hogy az anyanyelvet szét kell választani az idegen nyelvtől, sőt olyan következtetéseket is levontak, hogy aki két nyelven tanul, az morálisan alacsonyabb rendű.

Ezt a felfogást csak tetézte a hazánkban is elterjedt porosz rendszer, amely csak a tanulásra koncentrált, nem volt semmilyen "játék" megengedett, és egyáltalán nem vette figyelembe, hogy a gyerekek egyes életszakaszában más és más megközelítésre lenne szükség ahhoz, hogy egy nyelvet örömmel és hosszú távon sajátítsanak el.

kepek_1.jpg

Sajnos a legtöbb ember fejében is ez a kép él: füzet, könyv, szótár, fordítás, biflázás - csak így lehet nyelvet tanulni, hisz mi is így tettük, velünk is így tették. Ezt természetesen egy 1-3 éves gyermekek esetében abszolút elképzelhetetlen, náluk teljesen más módszerre van szükség ahhoz, hogy spontán, a mindennapi játékon keresztül ismerkedjenek meg egy idegen nyelvvel és azt rövid időn belül elsajátítsák. Itt mindenképpen szakítani kell a hagyományos módszerekkel. Csak az életkornak megfelelően játékosan lehet megkezdeni a tanítást. Sok szülő az eltérő módszert, a játékot, a zenét, a mókát komolytalannak tartja, amire nem érdemes pénzt költeni.

Pedig most már tudósok, pszichológusok, pedagógusok százai foglalkoznak a kisgyermekek korai nyelvtanulásának a helyességével és dolgoznak ki jobbnál-jobb speciális módszereket. Alapozzák mindezt arra, hogy valójában hogyan is működik egy gyermek.

A gyerekek nem, azt csinálják, amit tanultak, hanem azt tanulják, amit csinálnak, miközben hajtja őket a kíváncsiság, és a kommunikáció iránti legyőzhetetlen vágy. Egy gyermek még természetesnek veszi, hogy egy tartalmat, egy cselekvést, egy tárgyat többféle módon, angolul is magyarul is meg lehet nevezni. Képesek az adott nyelven gondolkodni.

forditas_1.jpg

Míg mi felnőttek fordítgatunk innen oda, addig a gyerekek az idegen nyelven történő kommunikációjuk során spontán alkalmazzák a tanultakat. Kisgyermek korban minden magyarázat nélkül játszva képesek elsajátítani az idegen nyelvet, passzívan befogadni a számukra ismeretlen angol szavakat. Nincsenek tudatában annak, hogy ők valójában egy idegen nyelvet tanulnak meg. Mindez persze csak akkor következik be, ha az egész folyamatot a játékosság a spontaneitás járja át.

A korán elsajátított idegen nyelv ismerete képezi majd a későbbi tudatos nyelvtanulás alapját, hatékonyabbá teszi, és kevesebb kudarccal végződik. Vagyis a korai kisgyermek korban elkezdett és elsajátított nyelvtanulás alapozó funkciója óriási jelentőségű.


Forrás: www.dinamoka.hu

 



Weblap látogatottság számláló:

Mai: 1
Tegnapi: 1
Heti: 1
Havi: 51
Össz.: 25 265

Látogatottság növelés
Oldal: Nyelvtanítás kicsiknek?
Mókás angol foglalkozás gyerekeknek - © 2008 - 2024 - angol-ovisoknak.hupont.hu

A HuPont.hu ingyen weboldal szerkesztő mindig ingyenes. A weboldal itt: Ingyen weboldal

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »